Social advertising

Een Facebookbericht een zetje geven met een paar euro, dat heeft iedereen weleens gedaan. Maar een echte social media advertising campagne opzetten? Als het niet je dagelijkse bezigheid is, is de social media advertising omgeving nogal complex. Je hebt geen tijd om je erin te verdiepen, dus laat je het maar voor wat het is. Terwijl advertenties op social media zoveel kunnen bijdragen aan je bedrijf!

Met social media advertising bereik je jouw doelgroep op social media op prominente plekken zoals in de tijdlijn of voorafgaand aan een video. Met goed doordachte social media campagnes laat je onbekenden kennismaken met je bedrijf, leid je meer bezoekers naar je website en laat je geïnteresseerden een aankoop doen of contact met je opnemen.

 

Wat is een social media campagne?

Dagelijks worden duizenden berichten geplaatst op social media. Als gebruiker kun je niet al deze berichten lezen. Vandaar dat veel social media platformen, zoals Facebook en Instagram, een algoritme hebben ingevoerd waardoor je als bedrijf maar een paar procent van je volgers bereikt met een bericht. Om dit bereik toch zo groot mogelijk te laten zijn, zet je social media campagnes in.

Een social media campagne begint altijd met een doelstelling: wat wil je bereiken? Daar omheen bouw je de advertentie(s). Dit kan een simpele likecampagne zijn om meer likes op Facebook te vergaren maar ook een uitgebreide advertentiecampagne op basis van de marketingfunnel.

 

Op welk social media kanaal moet ik adverteren?

Adverteren kan op bijna elk social media platform. Op welke kanalen jij gaat adverteren, ligt helemaal aan de doelgroep die jouw bedrijf wil aanboren.

De volgende social media kanalen bieden de mogelijkheid te adverteren:

  • Facebook adverteren
  • Instagram adverteren
  • Twitter adverteren
  • LinkedIn adverteren
  • YouTube adverteren
  • Pinterest adverteren (binnenkort beschikbaar)

Elk social media kanaal heeft zijn eigen doelgroep. Het kanaal dat het best overeenkomt met jouw doelgroep is de juiste om in te zetten.

 

De kosten van een social media campagne

Vergeleken met een advertentie in de krant of op tv is een social media campagne hartstikke goedkoop. Voor 1 euro per dag kan je al zichtbaar zijn bij je doelgroep en voor een paar tientjes bereik je op Facebook al tienduizenden mensen!

 

Voordelen van social media advertising

Wanneer je een radio of tv commercial maakt, heb je geen idee hoeveel mensen deze hebben gezien of gehoord, wie deze mensen zijn en hoelang zij naar de advertentie hebben gekeken. Terwijl je er wel duizenden euro’s aan hebt besteed. Een groot voordeel van social media advertising, in vergelijking met traditionele media, is dat je een groot scala aan data, cijfers en resultaten krijgt en op die manier veel meer weet over de uitkomst van je campagne. En dat voor relatief weinig geld!

De voordelen van social media advertising op een rijtje:

  • Goedkoop
  • Allerlei tools om je resultaten te meten
  • Onbeperkt te gebruiken
  • Miljoenen bereik voor weinig geld

Even kort door de bocht: het komt erop neer dat het adverteren op social media, vergeleken met traditionele media, goedkoop, effectief en meetbaar is.

 

Social media advertising door Social Media Huis

Wil jij ook effectieve social media campagnes draaien die veel bereik creëren en zorgen voor meer conversie? Neem dan contact op!